HANYA ENGKAU - Puisi Samsul Hadi

Hanya Engkau








Tiada yang aku tahu..
Tiada yang aku dengar..
Tiada yang aku lihat..
Tiada yang aku rasa..
Selain Mu wahai tuhanku yang penyayang, yang lembut lagi bijaksana..
Hari-hariku adalah hari-hari Mu yang dipenuhi dengan kerinduan dan suka cita..
Tiada cita-cita selain bersamamu dalam segala kondisi..
Wahai tuhanku.. Engkau pungut aku dan bersihkan diriku dan meletakkan aku dalam lingkaran rohmat..
Bukan surga dan neraka, melainkan wajah Mu yang menyejukkan hati..
Bukan dunia dan akhirat melainkan cinta Mu yang membahagiakan..
Tidurku bersama Mu..
Terjagaku bersama Mu..
Diamku bersama Mu..
Bicaraku bersama Mu..
Masalah demi masalah terlihat menjadi indah Menghiasi taman raya..
Ketika aku berkaca yang terlihat adalah diriMu..
Ketika aku berbicara yang terdengar adalah suaraMu..
Tiada lagi kehidupan dan kematian, melainkan kekal bersama Mu..
Tuhanku yang tak bisa dilukis dengan tinta warna apapun, dan tak bisa digambarkan oleh apapun..
Keindahan yang tergambarkan terkalahkan semuanya..
tangis dan tawaku adalah ingatku terhadap Mu, wahai yang maha lembut..



0 Response to "HANYA ENGKAU - Puisi Samsul Hadi"

Post a Comment

Pijakilah Setiap yang Kau Baca dengan Komentar Manismu.